Naar aanleiding van de actualiteit in de media informeert DigiBlue u over het volgende.
Op diverse media (o.a. RTL Nieuws, techzine.nl en nu.nl) zijn er artikelen te lezen met titels o.a. als; ‘de Duitse overheid adviseert alternatief voor antivirussoftware Kaspersky te zoeken’ en ‘Duitse inlichtingendienst waarschuwt; verwijder antivirussoftware Kaspersky’
Wij krijgen hier een grote toeloop aan vragen over. Dit is de aanleiding voor een extra nieuwsbrief. Dit doen wij om u duidelijkheid hierover te verschaffen en eventuele alternatieve te bieden.
Allereerst willen wij wat misverstanden over Kaspersky wegnemen.
Kaspersky klinkt erg Russisch. Dit klopt enigszins Eugene Kaspersky is in Rusland geboren en ondernemer, en heeft het bedrijf Kaspersky opgezet in Rusland. Echter heeft het bedrijf Kaspersky enige jaren geleden al wat maatregelen genomen om de westerse klanten extra zekerheid te bieden. Kaspersky is sinds 2018 niet meer gevestigd in Rusland, gezien ze onterecht zonder goede onderbouwing negatief in het nieuws zijn gekomen. Kaspersky Lab is nu gevestigd in Londen en het datacenter zit sinds eind 2019 in Zürich (Zwitserland). De productontwikkeling primaire R&D centrum is verhuisd naar Israël. Wij kunnen hierbij stellen dat Kaspersky toch niet meer zo Russisch is als het klinkt.
Tevens heeft Kaspersky nog een duidelijk reactie gegeven op o.a. het artikel op techzine.nl. Hier leest u de reactie van Kaspersky. Kaspersky liet weten dat dit, een besluit vindt op basis van politieke gronden en niet op technische grond. Lees het volledige artikel met reactie van Kaspersky op: Duitse overheid raadt gebruik Kaspersky antivirus af – Techzine.nl
Wij staan op technische grond nog steeds achter de producten van Kaspersky. Dit mede door verklaringen, certificeringen en hoge reputatie van Kaspersky. We beseffen ons dat wij deze bijsmaak niet altijd bij u weg kunnen nemen. Gezien wij mensen niet altijd gestuurd worden door technische aspecten, maar ook vaak op het gevoel.
100% zekerheid is in de IT helaas nooit haalbaar, maar we willen altijd wel het hoogst haalbare behalen. Kunnen wij uw 100% zekerheid bieden dat Kaspersky u goed beschermd en dat u geen risico loopt. Nee, dit kunnen wij niet. Helaas kunnen wij dit bij geen enkel product van geen enkele fabrikant garanderen.
Wat zijn uw alternatief voor Kaspersky?
Wij zijn er van overtuigd dat u na het lezen van de verklaring(en) van Kaspersky, u al een beter gevoel hierover heeft. Echter kan het natuurlijk toch zijn dat een onderbuikgevoel het toch niet los wilt laten. Mag dit het geval zijn, dan hebben wij een alternatief beschikbaar voor Kaspersky.
Het alternatief dat wij aanbieden is Eset beveiliging. Eset is net als Kaspersky een top 5 speler als we naar onafhankelijke onderzoeken kijken. Eset heeft zijn hoofdkantoor en origine in Slowakije. Wat Eset een Europese speler maakt. Dit is dan een prettige wetenschap voor uw onderbuikgevoel.
Wij bieden uit de Eset portfolio de volgende twee producten aan. Eset Internet Security en Eset Smart Security Premium. De Internet Security van Eset is zo ongeveer vergelijkbaar met de Internet Security van Kaspersky. Wilt u toch net wat meer beveiliging met o.a. een LiveGuard bescherming en een password manager. Dan kiest u voor de completere oplossing Eset smart Security Premium.
De kosten van Eset zijn als volgt:
Eset Internet Security (1 Jaar)
voor 1 apparaat € 39,99
voor 3 apparaten €59,99
voor 5 apparaten € 79,99
voor 10 apparaten € 129.95
Eset smart security Premium (1 Jaar)
voor 1 apparaat € 59,99
voor 3 apparaten € 79,99
voor 5 apparaten € 99,99
Wilt u hulp bij een overgang naar Eset beveiliging? Dan helpen wij u graag. Wij kunnen u helpen bij het installeren en goed instellen hiervan. Dit kunnen wij op locatie bij u doen, maar ook op afstand. Maakt u hiervoor een afspraak via www.digiblue.nl/afspraak of telefonisch via 070-3950040.
Heeft u een abonnement op ‘DigiBlue Onbeperkt Support’. Dan is de hulp bij de overgang gratis op afstand. U betaald dan alleen voor uw nieuwe Eset licentie. Heeft u geen abonnement. U vindt de tarieven van een bezoek op locatie en remote support op onze website www.digiblue.nl
Heeft u naar aanleiding van dit schrijven nog vragen? Dan beantwoorden wij deze graag. Wij vragen u bij voorkeur om uw vraag per email te stellen aan info@digiblue.nl om onnodige lange wachttijden aan de telefoon te voorkomen.